30 december 2008

Välkommen till världen + god jul


Nu har ju inte min syster fått sin bebis än, men jag kommer knappast att se henne mer innan bebisen har fötts. Därför fick hon och sambon presenten redan nu. Det är en tröja med knäppning fram och ett par byxor, båda sydda i mjuk fleece. Tanken är att bebisen ska kunna ha det när den ska hem från BB, om den inte är yttepytte, för jag sydde storlek 62 ...

Mönster: Tröjan har sitt ursprung i ett Ottobremönster men är omgjord, bl.a. har jag lagt till knäppning fram, byxorna kommer också från Ottobre och är också omgjorda ... Båda är i 62.
Material: Fleece från Hemtex (slaktad filt på rea), mudd från Eurokangas



Klart bebisen behövde en julklapp också :-) Det blev en filt i samma molnfleece + en "filt" ur en Ikeaförpackning och en liten delfin (20-25 cm) i samma tyg som syrrans morgonrock :-D

Mönster: Filten är ca 80 x 60, delfinen hittade jag i Ompele helpot pehmolelut av Cheryl Owen
Material: Hemtex, Ikea, Eurokangas (blått flufftyg) och sykursdeltagare (naturvit fleece, tack!)

2 kommentarer:

Thea sa...

Vilket tygfynd! Snyggt!

fante sa...

Tack :-) Jag blev rätt glad när jag snubblade över det :-)