7 december 2008

Ett par mössor till och en sur bloggare

Hur jag än bär mig åt så vägrar den andra bilden vända sig rätt. Jag har provat "allt". I bloggen finns det bilder som är större och mindre och som ändå vänder rätt. Den är sparad rätt väg. Jag har försökt spara den fel väg för att lura blogger. Jag har valt att ladda upp den som liten och som stor, och jag har valt ingen layout och centrerad. Jag har testat både med Firefox och Explorer. Det hjälper inte heller att byta mall. Förvisso har jag inte testat alla mallar, men jag har testat den som Gobli har, och jag hon har inte det här problemet. Jag vet att det finns andra med samma problem, men ingen verkar ha hittat någon lösning ... Vet du vad som är fel?




De här mössorna kan jag i alla fall visa upp, för de har kommit fram till sina nya ägare :-) Jag beställde en fin overall av Gekko, men den passade inte :-( Snälla Gekko lovade sy en ny, men jag hade så dåligt samvete, så jag ville kompensera på något sätt. Efter att ha funderat rätt länge på hur, fick jag idén att sy ett par mössor till hennes barn. Av mejlet att döma så blev hon nöjd :-) Och överraskad ;-) Den sura bloggaren är alltså jag, och jag är sur för att bilden vänder fel väg. Inget annat ;-)

Mönster: Egna
Material: Trädtrikån från Myllymuksut, resten från Eurokangas
Tråkigt: Att overallen inte passade :-( Och att den ena bilden inte vänder sig rätt.
Roligt: Att mössorna verkade uppskattas
Maskinval: Alla tre

12 kommentarer:

Bustråden sa...

Konstigt, mössorna blev fina iallefall.fina tyger!

Botilda sa...

Träääädtrikån... Fantastisk! (jag surfade in på deras sida och önskar nu att jag kunde finska...)

fante sa...

Tack :-)

Gekko sa...

Och jag är så otroligt glad för de underbara mössorna!!! Fatta hur rädd jag blev när jag såg rubriken! :-D Sen läste jag texten och insåg att mössorna inte hade med sur att göra:-)

Snart kommer de i min blogg också, jag har en förhoppning om att få bild av de på sina nya ägare men det är inte helt lätt! Det är så kul att ha mössor i tyger som jag inte alls har själv!

Tack så mycket ännu en gång, snart borde din nya overall finnas hos dig!

fante sa...

Overallen har kommit fram och den passa superbra :-) Inga problem den här gången :-)

Jag tyckte att jag i klartext behövde skriva ut att surheten inte hängde ihop med något annat än blogger ;-)

Gekko sa...

Vad kul att den kommit fram! Jätteskönt att den funkar bra!

Äppel Päppel sa...

Superfina mössor!

fante sa...

Tack :-)

lilla hjärtat sa...

Jättefina mössor. Träd trikån är ju underbar.
Det här med felvända bilder händer mig titt som tätt. Jag är ingen data expert så jag brukar kring gå/lura blogger. Försöker här förklara: Om bilden blir felvänd när jag lägger in bilden i blogger avbryter jag och går till mitt fotoprogram (Nero) Där jag öppnar bilden och roterar bilden ett varv. Därefter försöker jag igen, går det ej avbryter jag och gör samma sak men roterar bilden i ett annat läge tills bilden blir rätt i blogger. Hoppas du blev lite klokare, lycka till!

fante sa...

Tack, och tack för tipset :-) Jag tror att jag har gjort det där ... Utan att lyckas. Iaf så var det en bild med hoodies som vägrade vända rätt väg, jag fick inte in den ens upp och ner ... Jag hade två alternativ: huvorna till höger eller vänster ...

Thea sa...

Jättefina mössor! Grymmefin trädtrikå och snygg mössmodell.

Jag känner igen det där med blogger och fattar inte heller varför det händer. Egentligen borde man maila dem och fråga...

fante sa...

Tack :-)

Ja, jag borde verkligen göra det för jag börjar ha testat allt som jag (och andra) har kommit på ...