23 december 2008

Två kaninklänningar




De här klänningarna är jag verkligen nöjda med även om inte sömnaden är perfekt, men de blev såå fina :-D Igen undrar jag varför inte pojkar har klänning ... Brun stretchfrotté, kaninapplikation i orange och orange täcksöm med avigsidan ut - hur fint som helst :-)

Mönster: Meedom 68, den ena med sömsmån och den andra utan, den ena med knäppen på ena axeln, den andra utan. Båda motsvarar ungefär 74 i butiken.
Material: Brunt strechfrotté från Myllymuksut, orange interlock från E-slöjd, kaninen från jnydesign
Tråkigt: Krånglande minne och maskiner
Roligt: Att de blev så fina
Maskinval: Alla tre :)

Det här är mitt sista inlägg före jul. Resten får vänta.

God jul och gott nytt år!

3 kommentarer:

ildana sa...

Vad härlig! Jag tror jag måste beställa en sådan åt lilla tiger...

Thea sa...

Tjusigt! Kanin(!)snygga klänningar! Jättefin frotté och snygg dekorsöm. Ser att nya maskinen fått jobba! ;-)

fante sa...

Tack :-)

Ja, nya maskinen har fått jobba. Den för mig och jag med den :-D