14 december 2008

Tvillingpresent


Jag hann nästan få de här klara tills tvillingarna föddes. De kom lite väl tidigt (ca 7 veckor för tidigt) men mår riktigt bra. Vi har inte hunnit träffa föräldrarna än, men jag tror inte att någon av dem är här och läser.

Igen hade jag svårt att bestämma mig för vad jag skulle sy. Efter mycket funderande föll valet på huvtröjor. Jag ville inte göra helt identiska men ville ändå att de skulle matcha. Jag tycker att det blev rätt lyckat, men jag vet ju inte om de nyblivna föräldrarna har samma smak ;-)

Mönster: Ottobre 1/06, men nästan allt är omgjort ... Storleken är 62/68
Material: Gul velour från Myllymuksut, brun mudd och dragkedjor från Eurokangas, gul mudd från Jofotex, den bruna velouren är antagligen från en liten butik i Jyväskylä
Tråkigt: Att mudden på den bruna inte blev så bra
Roligt: Att sy något som kräver lite mera - det börjar bli en tid sedan sist ... Färgkombon.
Kom ihåg: Att alltid sy dragkedjor på det sätt som passar mig bäst. Jag ska inte börja testa något nytt ...
Maskinval: Försökte sticka ner sömsmånen på bågarna med CP:n men det blev så fult att jag fick sprätta, så det blev vanliga maskinen till det. Behöver visst öva lite ;-)

5 kommentarer:

Marie Frost sa...

De här gillade jag skarpt! Kul att de matchar utan att vara helt lika, och färgkombon, mmm! :)

Y sa...

jättefina! precis lagom olika. jag gillade färgbytet där vid fickan

fante sa...

Tack :-)

Y: Det är ingen ficka ;-) Det är bara en halvmåne :-)

Thea sa...

Men det här måste ju vara en bergsäker kombo! Den måste ju bara alla gilla! Jättfin! Jag har precis samma smak som du när det gäller syskonmatchnina. Lika men inte identiskt.

fante sa...

Tack :-) Ja, jag undrar ju om det finns någon som inte gillar brunt och gult ;-)