14 december 2008

En apa till


Jag kunde inte låta bli att göra en till :-) Det är så praktiskt att kunna handarbeta tyst ibland. Och nu har jag lärt mig att byta färg ;-)

Kom ihåg: Lägg in påsen med plastkulorna i ben och armar innan benen/armarna är för långa ... Och om de blir för långa så funkar det bäst att sy påsen av fleece, inte mudd. (Ja, jag använder pyttesmå restbitar till påsarna och den här gången testade jag att sy dem av mudd. Funkade inte. Påsen blev bra men jag fick inte dit den och höll på att bli tvungen att amputera apan. Eller kanske man inte kan kalla det amputera då benet inte ens var fastsytt ;-) Men jag höll på att bli tvungen att virka ett nytt ben då påsen fastnade.)

9 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Den apa blev riktigt söt, lite retro känsla med färgerna :)

//Lina

Carolina sa...

Jättesöt apa! Var köper du plastkulor?

Strömming sa...

GOSEAPA! Var finns mönstret till denna? eller har du frifräst?

kela sa...

herre gu va söt :-D Blev helt förälskad i denna lilla apa :-D Tänk om man ändå kunde sy :-o :-D ,-)

kram kram kela

fante sa...

Tack alla :-)

Plastkulorna hittade jag på Presento i Åbo (Finland).

Tyvärr är jag inte så skicklig att jag klarar av att virka utan mönster - än. Nu minns jag ju inte var jag hittade det, men jag sökte på crochet pattern monkey och så hittade jag den. Säg till om du inte hittar den så ska jag se om jag har tur igen :-)

Thea sa...

Men vilken söt!!! Färgvalet med ränderna så är ju helt underbart!!

fante sa...

Tack :-D

Lykke sa...

SÅ kul!! Elsker fargene hans :)

fante sa...

Tack :-)