12 december 2008

Julklapp till fadderbarnet


Efter storlekskoll med mamman bestämde jag mig efter många om och med och funderingar hit och dit att sy en body och ett par byxor till lille V. Det fick bli bruna elefanter med gult kantband och gula velourbyxor. Jag vet att mamman tittar in här ibland, men hon har redan öppnat julklappen :-o För hon kunde inte hålla sig ;-) Men var inte oroliga, V fick en till som mamman fattade att låta bli ;-) Så den får han försöka öppna själv på julaftonen.

Mönster: Body från Ottobre 1/06, men i princip helt omgjord, storlek 74, byxor från LiEmEl, lite omgjort det med, den här gången i storlek 74
Material: Elefanter och mudd från Jofotex, velour och plastknappar på band från Myllymuksut
Tråkigt: Att det var svårt att sy fast plastknapparna
Roligt: Jag är rätt nöjd med settet och det verkade också mamman vara :-)
Maskinval: Alla tre, men CP:n bara till ärmsluten

5 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Mycket snyggt!


//Lina

Bustråden sa...

Fin kombination!

fante sa...

Tack :-) Brunt och gult passar ju så bra ihop :-) Kommer snart mera av den sorten :-D

Strömming sa...

Vad snyggt!!!! Supersnyggt med gult kantband till de bruna elefanterna och att komboa det med gula velourisar är ju oslagbart snyggt! Fadderbarnet kommer bli snyggast den här julen!

fante sa...

Tack :-) Ja, jag hoppas ju det ;-) Gult och brunt passar verkligen ihop :-)