31 maj 2010

Smått och blandat

IMG_3105

IMG_3609

IMG_3395

IMG_3598

IMG_3570

Lite mera förvaring. En haklapp. En sommarhatt. En groda.

Fodralet (översta bilden) är till vår GPS, och än en gång blev jag påmind om att jag inte ska sy då jag är trött. Det blev en hel del feltänk och jag fick tänka om rejält. Fodralet är rätt trångt, men det funkar. Det var ju inte meningen att det skulle bli så trångt ;-) Och inte var det meningen att det skulle ha en råkant heller … De båda börsarna är till storebrors dagistanter som tack. Det speciella med dem är dragkedjorna. De kommer från min mammas gömmor och har varit mormors en gång i tiden. Den beige kedjan hade t.o.m. en rosa (!) trådstump kvar. Jag måste erkänna att jag blev lite nyfiken på dess tidigare liv ;-)

Haklappen är lillasysters och används flitigt. Modellen är egen, men den här gången med kardborre i stället för knyt. Det är lite lättare att få på och av den med en hand då ;-)

Sommarhatten är storebrors och syddes i all hast till vårfesten på dagis. Den ser också ut därefter. Jag måste lära mig att börja i tid och inte få nya idéer samma dag som något ska vara klart …

Grodan lever sitt stilla liv här hemma än. Planen är att det ska bli några till och att de ska säljas och att hela summan går oavkortat till barncancerforskningen.

Mönster: Eget till tre översta bilderna, Ottobres gratismönster (storlek 52) till hatten och Jannas till Grodan G.

Material: Spillbit till GPS-fodralet, minns inte varifrån. Tyg från Ikea till börsarna, rött foder antagligen från Eurokangas. Vaxat landskap från Jofotex. Elefanter från Åhlens, men det finns också på Lasten Metsola. Rester till grodan.

Tråkigt: Att jag inte än heller har lärt mig att inte sy när jag är trött …

Roligt: Haklappen är superbra :-)

Inga kommentarer: