2 maj 2010

Bruna nattåg


Det var det där med att ta tag i obloggade alster ... De här grejerna syddes i mars, har jag för mig. Och det finns äldre grejer ...

Jag har lite tröttnat på att alla tröjor jag syr till storebror är samma gamla raglantröjor. Förvisso är de helt fina, men ombyte förnöjer. I Ottobre 4/04 finns ett bra tröjmönster med vanlig ärm. Det enda jag har ändrat på är halsöppningen. Den blev för liten, så jag klippte bort ca 1 cm hela vägen runt.

När tyget ändå var framme passade jag på att klippa till en snutte till lillasyster. Jag ville ha ekologiskt tyg ifall hon skulle få för sig att stoppa den i munnen. Baksidan är bambu (tror jag).

Mönster: Ottobre 4/04, storlek 98
Material: Tåg från Jofotex, naturvit bambu från Myllymuksut, rostbrun mudd från Eurokangas (köpt i augusti 2006, tror jag)
Tråkigt: Att mudden inte matchar exakt, men det var den som passade bäst
Roligt: Att mönstret är så bra.

Inga kommentarer: