26 maj 2010

Mönsterkonstruktion

IMG_3568

Jag försöker rita ett singoalla-mönster, men det går inte så bra. Förvisso är det här bara försök ett, men det ligger många minuter av tänk bakom det ;-) Den enda felet den här har är att den inte ser ut som jag vill. Det är fel lite överallt. På sistone har jag haft så mycket annat att göra, men snart ska jag ta tag i det igen.

Mönster: Eget, storlek 68

Material: Trikå från Myllymuksut

Tråkigt: Att det inte blir som jag vill

Roligt: Att den blev så pass bra att den går att använda, och t.o.m. sälja :-)

5 kommentarer:

SandraS sa...

Den ser ju riktigt bra ut. Ibland kan jag tycka att det är för mycket rynk, men den här är ju sådär alldeles lagom!

Vecka - Vecka sa...

Jag tycker ju nog att den är riktigt fin jag!

En liten utmaning till dig finns hos mig!

fante sa...

Tack :-)

Sandra: Där ser man - alla tycker olika :-)

Fiffiluren sa...

i ottobre 1/2007 (tror jag det var, tidningen med grönt omslag) ett singoallamönster i en blus med smock. Det kan man säkert rita om till klänning/tunika. :-) Annars ser ditt mönster bra ut!

fante sa...

Tack för tipset. Ska kolla upp om jag inte får till det som jag vill. Men jag vill ju ha ett eget så jag kan sälja också ...