17 maj 2010

Ett av mina mest misslyckade alster någonsin

Jag blev lite inspirerad av Inspiration M att göra en lista på obloggade plagg. Här kommer den ... Jag ligger visst lite efter.


Obloggat
(14-26 färdigställt i maj och hör alltså på riktigt till utmaningen, det mesta utklippt under våren dock):

1. Gsm- fodral
2. Storebrors fordonströja, blå
3. Mössor till baobab
4. Misslyckad pyjamas
5. Filt med mormorsrutor
6. Virkad nalle
7. Apbody + extra
8. Limefärgade tåg
9. V:s mössa
10. Lillasysters haklapp
11. Virkad mössa
12.
Singoalla
13. Virkad groda

14. Gula tåg
15. Storebrors vårmössor
16. V:s födelsedagspresent
17. Bebispresent
18. A:s vårmössor + sköldis
19. Elefantmössa
20. Lillasysters hjälmmössa
21. Storebrors huvtröja med traktorer
22. Pimpad jacka
23. Storebrors kalsonger

24. Lillasysters linne + shorts
25. Storebrors linne
26. Storebrors t-shirt i apor och lejon

Utklippt (och delvis ihopsytt):
1. 17 hjälmmössor
2. 5 par kalsonger
3. Dregglis
4. Lillasysters molnklänning
5. Storebrors turkosa shorts


Påbörjade virkprojekt:
1. Sköldpadda
2. Disktrasa
3. 2 figurer till pappas mätsticka (bara en påbörjad)
4. Kärleksbacill

Shortsen är för små/snäva och tröjan går knappt över huvudet. Eftersom jag har använt en gammal pyjamas till tröjan så är den nu full med små hål längs hela halsmudden. Suck. Ärmarna som skulle vara korta går över armbågen.

Mönster: Eget till tröjan, storlek 98, Meedom form 0 till byxorna (storlek 92)
Material: Gammal pyjamaströja till fram- och bakstycke, gammal t-shirt till ärmar och byxor
Tråkigt: ...
Roligt: Att jag vet att det inte lönas med form 0 ...

Inga kommentarer: