31 maj 2010

Storebrors kalsonger

IMG_3617

IMG_3536

Egentligen behövde väl storebror inte fler kalsonger, men vad ska man göra av alla fina spillbitar då? ;-) Det fick bli fem par kalsonger, alla med fintyger fram och bak.

Mönster: Ottobre 4/04, en del är storlek 98 och andra 104. Själv tycker jag att de på livebilder ser för snäva ut, men det tycker tydligen inte storebror.

Material: Fintygerna från Jny, rosa interlock från E-slöjd. Den bruna (dessutom två olika) minns jag inte, svart från Maaemo (ekologisk)

Tråkigt: Att jag inte kom ihåg att jag sydde rätt väg med CP:n på Apor och lejon, så nu har de en söm vänd fel väg ;-)

Roligt: Att storebror blev så glad :-)

4 kommentarer:

Miiaoo sa...

Lägger till dig i min blogglista nu.. =o))
Du, jag funderade på en sak, gratis mönstret från Ottobre som du har använt till solhatten i förra inlägget, var får man tag på det??
Fina saker du syr förresten!!

fante sa...

Tack, och vad kul att du la till mig i din blogglista :-)

Solhatten finns här: http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/lierihattu_fi.pdf
Tyvärr verkar den inte finnas på svenska, men jag kan hjälpa dig om du behöver.

Jana sa...

Hienot pöksyt, Saanko kopioda omalle pojille???

fante sa...

Kiitos :-) Tietenkin saa. Kaavahan ei edes ole mun oma ;-)