5 maj 2010

Födelsedagspresent till guddottern V







Att hennes namn börjar på V kommer kanske inte som en överraskning om man tittar på klänningen ;-) Hur som helst fyllde V ett år i februari. På grund av diverse olika omständigheter levererades presenten först i mars :-( Det fick bli en klänning, en pyjamas och några ärtpåsar (eller egentligen rispåsar). För att slå in en present i ett paket som mottagaren kanske klarade av att öppna utan hjälp, sydde jag en tygpåse till rispåsarna. Tyget är faktiskt strykt även om det inte syns. Jag hade nämligen paketerat in påsarna innan jag kom på att jag ville fota tygpåsen också.

Mönster: Eget till klänningen (86), Meedom till pyjamasen (86)
Material: Turkos manchester från Eurokangas, prickig bomull från Jofotex, vit mudd antingen från Eurokangas eller Myllymuksut
Tråkigt: Att jag inte alls tänkte då jag sydde knapplisten på pyjamasen, vilket ledde till att jag klippte fel, vilket i sin tur ledde till att det finns en ful söm på fel ställe ... Tur att det bara var en pyjamas!
Roligt: Att klänningen blev så fin. Jag ville inte ge bort den men vi gör inget med en klänning med ett V ;-)

3 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Du har verkligen kommit igång! Fint med applikationen! har just fått en beställning med en betydligt längre text.. blir spännande..

Ingrid sa...

Klänningen är verkligen jättefin. Det prickiga tyget i bokstaven är helt enkelt pricken över i!

fante sa...

Lotta: Jo, jag har kommit igång med att blogga gammalt stuff ... Men visst har jag sytt också, men så långt i bloggandet har jag inte kommit än :-)

makrill: Tack :-)