30 maj 2010

Orange kaniner

IMG_3612 IMG_3611 IMG_3610

Det höll på att gå galet med mitt majutmaningsbloggande. Datorn råkade ut för virus, men det borde vara fixat nu :-) Över till sömnaden.

Lite orange kaniner har jag kvar, men snart är de slut :-( Den här gången fick det bli en body i storlek 68. Bruna kantband som vanligt. Det blev också ett par orange velourbyxor (som inte matchar, förhoppningvis tänkta till något annat) och en ekologisk snutte. Den hörde inte till beställningen, men jag tyckte att jag tog lite väl god tid på mig att få beställningen sydd, så jag försökte stilla mitt samvete ;-) Dessutom visade det sig att bebisen som plaggen är till fick en tuff start på livet, och så kan man väl behöva en snutte?

Mönster: Omritat Strömming till bodyn, omritat Ottobre till byxorna, storlek 68 på båda

Material: Orange kaniner från jny, orange velour från Jofotex, randig mudd från Pikku-Aurinko

Tråkigt: Den tuffa starten :-(

Roligt: Kaninerna

Inga kommentarer: