23 maj 2010

Nytt mönster

Obloggat (14-29 färdigställt i maj och hör alltså på riktigt till utmaningen, det mesta utklippt under våren dock):
1. Gsm- fodral
2. Storebrors fordonströja, blå
3. Mössor till baobab
4. Misslyckad pyjamas
5. Filt med mormorsrutor
6. Virkad nalle
7. Apbody + extra
8. Limefärgade tåg
9. V:s mössa
10. Lillasysters haklapp
11. Virkad mössa
12.
Singoalla
13. Virkad groda

14. Gula tåg
15. Storebrors vårmössor
16. V:s födelsedagspresent
17. Bebispresent
18. A:s vårmössor + sköldis
19. Elefantmössa
20. Lillasysters hjälmmössa
21. Storebrors huvtröja med traktorer
22. Pimpad jacka
23. Storebrors kalsonger

24. Lillasysters linne + shorts
25. Storebrors linne
26. Storebrors t-shirt i apor och lejon
27. Lillasysters molnklänning + leggings + duk
28. Storebrors hatt
29. Storebrors knickers

Utklippt (och delvis ihopsytt):
1. 17 hjälmmössor
2. 5 par kalsonger
3. Dregglis
5. Storebrors turkosa shorts


Påbörjade virkprojekt:
1. Sköldpadda
2. Disktrasa
3. 2 figurer till pappas mätsticka (bara en påbörjad)
4. Kärleksbacill


Hur snyggt jag än tycker att det är med raglanärm, är det inte så kul då alla tröjor i garderoben är sydda efter samma mönster. För att åtgärda "problemet" ritade jag ett nytt mönster - den här gången med vanlig ärm. Ärmkullen är onödigt hög, och det märkte jag redan på den första tröjan (blå fordon). Jag hade tänkt ändra det till följande tröja, men den syddes dagen innan storebrors kalas, så det fanns inte tid ... Bra när man är ute i god tid ;-) Den funkar ju så här också, men ärmkullen ska sänkas för att den ska bli perfekt.

Mönster: Eget, storlek 98
Material: Fordon från Mjuka tyger, tåg från Jofotex, svart jersey (till fordonen) från jny och svart ekologisk interlock (till tågen) från Maaemo
Tråkigt: Ärmkullen. Och den dåliga färgåtergivningen på tågen.
Roligt: Ett nytt och eget mönster :-)

2 kommentarer:

Karin sa...

Jättefina! Färgåtergivningen hååller jag med om, men jag vet hur fina tygerna är IRL så jag kan bara tänka mig att du är jättenöjd!

fante sa...

Tack - och visst är jag nöjd, men jag har planer på att bli ännu nöjdare ;-)