25 juni 2008

T-shirt med tryck


En t-shirt till men med rött den här gången och med tryck i stället för applikation. Jag tycker att den här kombinationen är helt okej, men den orange är nog finare :-) Sedan är det ju också tråkigt att inte färgen täcker helt :-( Tycker ni det är fult? Svara ärligt ;-) Jag kan inte riktigt bestämma mig själv ;-)

Mönster:
Meedom, mönster 1, form 1, T-shirt-längd, kort raglanärm, storlek 80 utan sömsmån
Material: Randig trikå från Dreamnappy, röd trikå från Eurokangas, färg från Sinooperi
Tråkigt: Att färgen inte täcker
Roligt: Att det blir lättare och lättare att passa ränderna
Maskinval: Som vanligt ;-) Söm 17 till stickningar och fållar, bredd 4,5

4 kommentarer:

Retro Elephant sa...

I like elephants. Har just gjort en elefant applikation :)
//Lina

fante sa...

Kul med elefanter - jag gillar också dem :-)

Thea sa...

Fint!
Jag vet inte om färgen till min tryckram täcker helt, men kan hojta till när jag har testat. Om det täcker eller inte är nog en smaksak och beror kanske mest på vad man hade sett framför sig, eller? Du kan ju göra den som en applikation om du vill vara säker på a tt den täcker. Men det hade du säkert kunnat lista ut själv! ;-)

fante sa...

Tack :-) Den här gången hade det nog fått täcka helt, men jag ville trycka och inte sy en applikation ;-) Orkade inte med trasseltråden ... Nu är den iaf på väg till sin ägare, så får hoppas att han (och hans mamma) gillar den :-)