28 juni 2008

Jeanskjol till mig själv


Nu har jag nog sytt mycket till mig själv :-o Och en del plagg har ju t.o.m. blivit rikigt lyckade :-) Den här kjolen hör till kategorin semilyckade projekt. Linningen blev inte så bra och även dragkedjan kunde ha blivit bättre, men eftersom jag har lite längre tröjor och toppar så syns det inte - men det räcker ju att jag vet ...

Mönster: Suuri käsityölehti 11-12 2004, storlek 38, jag klippte med sömsmån 1,5 cm men det hade nog inte behövts
Material: Skönt och lite stretchigt jeanstyg från Eurokangas
Tråkigt: Att linningen och dragkedjan inte blev så fina, behöver öva lite mer
Roligt: Att det inte syns att de inte blev så fina :-) Och att jag har en jeanskjol, nu väntar jag bara på vädret :-)
Maskinval: Delarna är sydda med den vanliga maskinen ("jeanstråd" som övertråd, vanlig tråd i underspolen) och kastade med overlocken

Inga kommentarer: