14 januari 2014

Syskonmatchningar

IMG_0450
IMG_0451
Det är inte så ofta barnen har matchande kläder men ibland. Molntröjorna hade de på sig på förskole-/dagisfotograferingen. Storebrors tröja är storlek 128 och mönstret mitt vanliga. Lillasysters är mer än tunika eller klänning. Övredelen är den vanliga tröjan, nedre delen är ritad på frihand. Jag vet inte om jag tycker att den är så lyckad. Den såg bättre ut i huvudet … Storleken är 116 och tyget kommer från jny. Storebrors flygplan är ett strycka-på-motiv från Tyskland. Lite knepigt var det att få att fastna. Lösningen var att ha ett tunt bakplåtspapper som skydd (mellan strykjärnet och motivet) och inte en tygbit.


IMG_7138
IMG_7143
Näst ut är hästarna från Selia. Runoratsu, tror jag de heter. Lillasyster fick en klänning i storlek 110 och strorebror en tröja i storlek 122.


IMG_7153
IMG_7154
IMG_7155
Då jag var till Malmö november 2012 passade jag på att åka till Stoff & Stil. Där hittade jag bl.a. detta fina fotoprint. Lillasyster fick en klänning i storlek 110 (tror jag) och storebror en tröja i 122. Idén att kombinera tyget med turkosa stjärnor och att sy orange dekorsömmar fick jag av Pyssel på torp


IMG_7300
I somras gick barnen mycket omkring med sina Pippitröjor (storlek 122 och 104). Tyvärr blev tyget förstört av såpbubblor(!) Har någon tips på hur man får bort sådana fläckar? Tyget kommer från Lilofant.


IMG_7308
IMG_7309
De här kläderna blev också förstörda av såpbubblor. Samma storlekar som ovan. De underbara elefanterna kommer från Nosh, de mjuka ränderna likaså.


IMG_7353
IMG_7354

IMG_7355
IMG_7356
Här handlar det väl inte om syskonmatchning direkt. Båda är korta pyjamasar. Tygerna är köpta i USA för en riktigt billig peng. Tröjorna eget mönster, shortsen Meedom.

Inga kommentarer: