6 januari 2014

Ego

IMG_0060
I somras (…) sydde jag rätt mycket till mig själv. Den här toppen är en Rose (Sy! Från hood till skjortklänning) i storlek M. Det sitter helt okej, men är van vid lite tajtare passform. Tyget är en underbart mjuk ekologisk interlock från Linotte.

IMG_7543
Ett varv kände jag mig också djärv och beställde fjärilar från Ika syr. Det blev en enkel klänning till mig själv. Mönstret är avritat av en klänning i skåpet. Skön på sommaren men har också använts mycket på hösten.

IMG_7545
Jag sydde också en topp i ett favoritmönster. Även detta avritat. Tyget kommer från mitt besök på Jofotex i somras.

IMG_7571IMG_7572
Den här gråa toppen var ett test. Mönstret var nytt (Onion 2022) och tyget en felbeställning från Kangastukku. Jag är inte helt säker på om jag gillar mönstret eller inte. Längden är i alla fall helt fel med tanke på vidden. Sedan har jag också funderat på att sy fast en liten tygbit i urringningen så att man inte måste ha ett linne under. Men funderar vidare. Den här toppen har i alla fall inte använts en enda gång än …

IMG_0375
Andra misslyckade försöket. Det första var min Minoru. Båda jackorna har varit superroliga att sy och jag är nöjd med själva sömnaden. Det är passformen som inte funkar. Den här jackan påminner dessutom olovligt mycket om en labbrock. Jag sydde på lite spets för att försöka rädda den, men jag tycker fortfarande inte riktigt om den … Tyg och mönster finns till en tredje jacka. Skam den som ger sig …

Inga kommentarer: