19 januari 2014

Lillasyster växer också …

IMG_7117
… och även om hon ärver rätt mycket av sin storebror, behöver hon få något nytt ibland. Först ut en tunika i underbara Linnunrata. Storleken är 104 och tunikan redan urvuxen.


IMG_7124
Sedan ett par misslyckade tajts. Jag ville sy ett par i velour, men de blev lite väl snäva. Tack vare långa muddar skulle de gå att använda länge, men … Storleken från 104.


IMG_7135
Ett par mer lyckade tajts. Tyget är Ikasyrs Cable knit och mönstret Meedoms. Form noll och antagligen 4 år. Varför är form noll så rymliga? :( Måste hitta ett nytt mönster …


IMG_7137
Vintermössa i storlek 48/50. Tyget har jag bytt till mig, men jag har för mig att det är Liandlos.


IMG_7150
Tröja i samma tyg som ovan. Storlek 104. Ränderna kommer åtminstone från Liandlo. Eftersom ekorrbiten var så liten, är också bakstycket randigt. Kanterna är mörkblåa. Supernsyggt :)


IMG_7151
Tunika i storlek 104. Tyg från Liandlo, tror jag. Jag gillar verkligen den här med.


IMG_7301
Testklänning i gammalt påslakan. Modellen var väl inte den bästa, men har man brått så har man … Enkel och snabbsydd modell från Meedom, storlek 4 år.


IMG_7306
IMG_7307
Riktiga klänningen. Pappan i huset blev doktor och vi skulle alla på doktorsmiddag. Lillasyster var den enda som hade hemsydda kläder … Tiden räckte inte till till mer … Tyget kommer fårn Eurokangas och räckte också till en liten väska. Lillayster blev nöjd.


IMG_7364
Lillasysters sommartajts som skulle med på resan till Vimmerby och Kolmården. Vi kom fram, men inte tajtsen. De låg i en fin hög hemma … Så jag stressade med dem helt i onödan och var tvungen att köpa nya till henne … Meedoms mönster igen.


IMG_7365
Lillasysters välanvända bolero i storlek 104/110. Prickarna kommer från Jofotex.

Inga kommentarer: