13 januari 2014

Man vet att man ligger efter med bloggandet när …

IMG_0456
IMG_0455
… en del av de kläder man bloggar om redan har blivit för små, eftersom storebror har vuxit mycket och jag har bloggat lite … Det gäller dock inte de här byxorna. De här används nämligen fortfarande. Mönstret är eget och storleken ca 122/128. Den orangerandiga stretchfrottén kommer från Nosh och stjärnorna från jny.


IMG_7126
IMG_7127
De här byxorna används också fortfarande. Storleken är ungefär samma som de orangerandiga, eventuellt något mindre. Tyget kommer från Österrike, har jag för mig. Ugglorna kommer från Jofotex.


IMG_7149
Den här tröjan har redan hunnit bli för liten. Mönster är eget, storleken 122. Tyget kommer från Metsola, och jag gillar det jättemycket.


IMG_7157
Short som användes flitigt i somras. Mönstret samma som till byxorna men avkapat. Det tunna collegetyget kommer från Jofotex, det randiga från Myllymuksut.


IMG_7296
IMG_7297
Sommarens favorittröja i det underbara rävtyget. Det är också storebrors favorittyg. Jag har för mig att det kommer från Tyskland. Mönstret eget och storleken 122.


IMG_7302
IMG_7303
Ett annat favorittyg, som kommer från Tyskland eller Österrike. Samma mönster och storlek som ovan.

IMG_7352
Några t-shirtar till. Samma mönster och storlek som ovan. Tygen kommer från Lillestof och jny.


IMG_7366
IMG_7368
Ett par shorts till. Samma mönster och storlek som på de andra. Den röda stretchfrottén är helt underbart tjock – kanske lite onödigt tjock på sommaren. Men storebror fick ha dem de dagar när det inte var så varmt. Tyvärr minns jag inte var jag har köpt det. Ugglorna kommer från Jofotex.

Inga kommentarer: