9 augusti 2009

Sommarkläder till M + skjortblus till salu



Jag släpar lite efter med bloggandet ifall någon undrar hur jag hinner sy så här mycket nu ;-)

Ibland är det varmt och då är det bra med en sval långärmad tröja så att man inte bränner sig. Det fick bli en i trikå den här gången: tunt och svalt tandtyg. Men ibland är det kallt eller svalt och då behöver man en tunn jacka. Den här är sydd i gul velour, men halsen blev minst sagt konstig ... Jag hade haft stora problem med jackan och orkade inte sedan bry mig i den fula kragen när sonen inte brydde sig ;-)

Sedan blir det inte alltid som man tänkt sig. Jag sydde en skjortblus bara för att konstatera att jag inte tycker om den. Jag vet inte varför. Den blev bara fel. Är du intresserad av den? Den är till salu eller "till byte". Mejla mig på fantesyr(a)gmail.com om du är intresserad.

Mönster: Eget till tandtröjan, 92, omgjort Meedom form 2 till jackan, omgjort Gynther (storlek 92) till skjortblusen
Material: Tänder och elefanter från Stoff och stil, gul velour från Myllymuksut, brun velour någonstans ifrån, orange Marimekkomudd och ljusblått/turkos kantband från Eurokangas
Tråkigt: Att jackan bråkade och kragen blev så ful, att jag inte gillade skjortblusen när den väl var klar
Roligt: Att tandtröjan blev så fin :-)

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Så mycket fint! Jag gillar verkligen den gula velourjackan!

Doris_Assar sa...

Mycket fint sytt! :-)

fante sa...

Tack :-)