9 augusti 2009

Bebis nummer tre kommer när som helst :-)



Snart är det dags för den andra lillasystern att få träffa sin bebis. Till den bebisen har jag sytt ett set i velour. Det blev en jacka och ett par byxor. Jackan är inte sydd i mitt favorittyg direkt, men min syster och jag har lite olika smak ibland ;-) Tyget är underbart mjukt (Hilco) och köptes då jag väntade M. Även om han bara är lite på 2 år så var utbudet på mjuka och fina tyger uselt då, framför allt på velour, så det var att köpa när man hittade ...

Det fick också bli två par minibyxor och en filt. Dessutom fick syrran en hög med amningsskydd, men de har inte fastnat på bild.

I och med att de blivande föräldrarna redan fått presenten så kan jag blogga om den. Tråkigt med långa avstånd :-(

Mönster: Omgjort Ottobre till alla kläder, filten är ca 80 x 60
Material: Randig velour från Eurokangas, flodhästar från Jofotex, randig interlock från E-slöjd, vit mudd från mammas gömmor, brun mudd från Eurokangas, ljusblå Hilcovelour från Linnan kangas, brun velour kanske från den lilla butiken i Jyväskylä
Tråkigt: Att jag inte vet om den vita mudden är tillräckligt stabil för att hålla byxorna uppe
Roligt: Snart får M en kusin till :-)

Inga kommentarer: