1 augusti 2009

Några t-tröjor


Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen, men jag har sytt desto mer :-) De här tröjorna syddes för ett bra tag sedan och har använts flitigt.

Elefanttröjan
Mönster: Eget, 92
Material: Elefanter från Stoff och Stil, mudden minns jag inte, kanske Eurokangas
Tråkigt: Att jag upptäckte ett hoppstygn efter en tids användning ... Men det var lätt åtgärdat :-)
Roligt: Att färgkombon blev så fin och att tyget är så mjukt och skönt

Traktortröjan
Mönster: Eget, 92, trycket eget
Material: Turkos interlock från jnydesign, mudd från Eurokangas, brun färg till trycket från Presento
Tråkigt: Inget
Roligt: Att jag klarade av att rita en traktor och att M såg vad det är :-D

Igelkottröjan
Mönster: Ottobre 3/08, storlek 92
Material: Igelkottar från Mjuka tyger, mudd från Eurokangas
Tråkigt: Att ärmarna blev lite väl snäva
Roligt: En annan modell :-)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Fina tröjor!
Extra förtjust i traktortröjan, både fint tryck och fint med raglanmodell och dekorsömmar.

fante sa...

Tack :-) Kul att man kan tycka så olika. Jag tycker nästan sämst om traktortröjan ;-)