10 februari 2008

Kaninpyjamas



Äntligen har jag sytt något av kanintyget :-D Det fick bli en pyjamas till sonen - igen. Men han växer ju så snabbt. Tyget är ju bara för fint! Tack igen, Jenny, för att du fixade det :-)

Mönster: Potkupuku, Ottobre 3/05, storlek 80 (ungefär, hade lämnat tillbaka tidningen till biblioteket då jag insåg att 74 blir för litet, så ritade 80 med hjälp av 68 och 74)
Tyg: Kanintyg från Jenny, mudd från Eurokangas
Tråkigt: Att inte dragkedjan blev bra än heller, den sitter fortfarande för långt ner. En del löjligt strul (= slarv från min sida)
Roligt: Att tyget är så underbart och fint :-) Att jag äntligen fick inte övre änden av dragkedjan på ett vettigt sätt. Att min maskin är så underbar. Det går t.o.m. att flytta på nålen (6 olika lägen!), vilket är bra t.ex. då man syr fast en dragkedja.
Det vettiga sättet: Sy först fast dragkedjan, kanta sedan.
Maskinval: Overlock till att sy ihop delarna, vanliga maskinen till resten

2 kommentarer:

Jes sa...

Pyamasen blev kanon, det är så roligt att se vad alla syr av sitt kanin tyg.

fante sa...

Tack och visst är det? :-) Man blir ju så glad av tyget :-) Halsöppningen är lite onödigt stor, så funderade på att sprätta bort mudden och samtidigt fixa till dragkedjan.