10 februari 2010

Kalsonger


Storebror börjar ha lite åsikter om kläder. Inget radikalt än, men han vill hellre ha tajta boxershorts än vanliga kortkalsonger. Bra så. Jag plockade fram Ottobre 4/04, ritade av kalsongerna i storlek 98, klippte i ett skräptyg, kantade i brunt då maskinen var trädd så, måttade mot ett par kalsonger som var lämpliga i storlek, sänkte midjan lite. De blev faktiskt ganska bra. Men till nästa gång ska jag komma ihåg att ha dubbelt tyg fram.

Mönster: Ottobre 4/04, storlek 98 (inte så mycket växtmån)
Material: En gammal skräpbit, ursprungligen framgrävd ur Eurokangas lådor. Förutom att jag inte gillar tyget så mycket så drar det åt sig all färg.
Tråkigt: Egentligen inget, bortsett från tyget då, men det uppfyllde ju sitt syfte.
Roligt: Att storebror gillade dem :-)
Fler? Redan på gång :-)

5 kommentarer:

Myssel sa...

Ah, jag ska också, någon gång, sy kalsipper. Hur var de i storlek? Dvs hur stor är sonen som passade i 98? Jag har två spinkisar som använder 86/92 och 98/104 på kalsonger fastän de har 110/116 på vanliga kläder. Vilken storlek tror du passar då? Jag har till och med det numret hemma men jag får aldrig tummen ur. Perfekt att göra sig av med små tygbitar på det!

fante sa...

De är ungefär lika stora som storebrors Muminkalsonger (från Lindex) i storlek 86/92 :-o Så den här gången gäller det visst att gå upp lite i storlek. Storebror är normalstor på alla håll och kanter. Han ligger på nollkurvan på både längd och vikt. Det som kanske gör att vi får lägga de här åt sidan onödigt snabbt är att de blev lite, lite spända kring låren, men det kan ju bero på kantbandsinställningarna också ...

Blev du klokare?

Vecka - Vecka sa...

Ser ju riktigt snygga ut! Det är nog något jag också tänkt försöka sy då vi börjar ha behov för sånt.. Ännu är det nog bara blöja som gäller. Det går ju åt så lite tyg och de är ju rätt dyra..

Myssel sa...

Lite klokare blev jag. :-) Tack.

fante sa...

Tack :-)

Om du vill kan du fått ett färdigt utritat och utklippt mönster i 98. Jag har två ... Borde definitivt sova mer.