28 januari 2010

Snöflingan

Ulliga gulliga saker hade en hemlig virkalong som jag valde att haka på. Men jag han inte riktigt virka i den takt som det var tänkt, så när jag var klar med huvud, mössa och ena benet visste jag redan vad det skulle bli. Det sporrade mig nästan ännu mer ;-)

Jag försökte mig på den svårare varianten, och mösskanten är jag riktigt nöjd med. Men någonting måste ha gått fel på armar och ben, för jag tyckte att det såg annorlunda i den beskrivning som Ulliga gulliga saker hänvisade till ... Nåja, det spelar ingen större roll :-)

Mönster: Ulliga gulliga saker
Material: Drops Safran, virknål 2
Tråkigt: Att jag inte riktigt hann med
Roligt: Hemlig virkalong :-) Och att dockan är så fin :-)
Nytt: Tekniken som kjolen virkades i samt blockningen :-o

4 kommentarer:

Hello sa...

Vilken kul grej! Den blev jättefin!

fante sa...

Ja, det är kul :-) Häng med på februaridocka du :-) Huvudet kom i går, benen kommer i dag.

Hello sa...

Nä, jag kan inte virka. I alla fall inte tillräckligt. Jag fattar ALDRIG vad som är första maskan, men resultat att allt blir större än det ska :( Men jag är bra på att sticka :)

fante sa...

Det kan inte vara speciellt svårt att virka då också jag klarar av det ;-) Men det är kanske lika bra att man inte håller på med allt med tanke på att tiden ändå inte räcker till ...