24 februari 2008

Mysbyxor



Insåg att jag behöver ett par mysbyxor till, eftersom sonen är rätt bra på att pricka mina med sina uppkastningar ... Alla mina ligger jämt i tvättkorgen. Mudden blev lite väl tilltagen, men det gör inget, för de är såå sköna :-)

Mönster: Ottobre 1/2007, storlek 170, längden och mudden omgjorda
Material: Brun velour från Eurokangas, mörkbrun mudd från Eurokangas
Tråkigt: Att velour fäller så mycket, att mudden blev lite väl stor
Roligt: Att de är så sköna
Maskinval: Overlock till allt utom fållen, fållen är overlockad och vikt en gång

2 kommentarer:

Jes sa...

jag tycker de ser jätte sköna ut. Har oxå tänkt att sy ett par muddmjukisar till mig. Brunt = fint :)

fante sa...

jes: De ÄR jättesköna. Hann dock inte ha på demi många minuter innan de blev nedspydda med gröt ... Tur att tvättmaskinen har uppfunnits! :-o