8 januari 2008

Overall till L



Äntligen är den klar - overallen till L. Hoppas bara att L:s mamma blir nöjd ;-) Det är i alla fall hon som har valt färg och modell.

Mönstret är samma som till
overallen som jag sydde till M, men det blev några ändringar. Jag har förlängt ärmar och ben med 4 cm, för L är både lång och smal. Sedan har jag också sytt dit vantar och tossor (tack för hjälpen Gekko), eftersom L:s mamma ville ha sådana. Sedan passade jag på att härma Gekko lite till och kantade inte huvan med teddy (utan sydde en stickning i stället) och så struntade jag i det tudelade framstycet utan använde fodrets framstycke också till ytteryget. Gekko kantade ärm- och benslut, och med facit i hand så vore det säkert ett bättre alternativ än mitt (mudd), men man lär så länge man lever ;-)

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefin!!

Tea-Louice sa...

Grattis! Du vann min tävling! Skicka namn och adress till lillahund@gmail.com samt info om vilken storlek och vilket tryck du önskar.

Jes sa...

Supper fin overall!!! Fina saker du syr hitt kommer jag tillbaka!

fante sa...

Tack :-D

Jes: Brukar titta på det du syr jag med :-)