5 januari 2008

Nya tyger



Ett foto på mina fina nya tyger :-D Elefanttyget i frotté är mannens gamla filt eller handduk, så det är ett äkta 70-tals tyg :-D Biten är ungefär 93 cm lång och 147 cm bred. Vad ska jag sy av den? En badrock? Eller ska jag bara använda den som handduk?

Kanintyget är ju för underbart :-) Ett stort tack till
Jenny som fixade det. Om du är intresserad av det så kan du kontakta henne för att se om hon fortfarande har tyg kvar att sälja. Eftersom jag inte vet vad jag ska sy av det och eftersom min sylista är ganska lång, så kommer jag att försöka låta det ligga en tid och bara beundra de andras kaninalster :-)

Jag har också lyckats hitta velour i den lokala tygaffären :-o Den bruna biten ska bli ett pas mysbyxor till mig själv, och den gröna får bli något till sonen. Jag hade velat använda den till mina byxor, men tyvärr har den ett stort hål på mitten :-( (Ungefär 15 cm i diameter ...) Men i och med att jag fick lite drygt 150 cm tyg till priset av 50 cm så känns det ändå rätt okej :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg grön velour! Den är misstänkt lik min favvo velour som jag sytt pösbrallor av till V (finns i min blogg) Var bor du, o vad kostade den? Fanns det mkt kvar? Jag kanske kan skicka en lite bit av sen jag har till dig o om det är samma får du Jättegärna handla o skicka till mig.

fante sa...

Visst är den snygg? :-) Jag bor i Finland ... Men velouren var billig - bara 9,90 euro/meter :-o Tyvärr köpte jag det sista av den gröna :-( Och jag vet inte om de kommer att få in mer. Jag kan bra gå och kolla någon dag när jag ska till stan. Försäljaren sa att den gröna hade tagit slut nästan direkt, för "alla" som jobbar i tygaffären hade vistt köpt av den ... *morr*