6 september 2009

Set till liten bebis

En av mina vänner ville beställa ett set till sin kusins bebis - kul :-) Hon ville ha en filt i pirattyget och en body i det bruna molntyget, resten fick jag välja själv. Jag stod länge och väl framför tyghyllan innan jag kom fram till att min (lime)gröna velour passar bäst. När jag hade sytt bodyn tyckte jag att den kanske blev lite liten, och ärmarna var rätt långa, så jag sydde en bodyförlängare också :-)

Mönster: Body från Ottobre (minns inte vilket nummer, kan ta reda på om det behövs), storlek 62 omgjort till 62/68, byxor från Ottobre, storlek 62, också omgjort, filten är ca 80 x 60, bodyförlängaren krävde inget mönster ;-)
Material: Pirater från Mjuka tyger, velour från Eurokangas eller Myllymuksut, moln från jnydesign, mudd från Eurokangas, interlock från Jofotex
Tråkigt: Inget. Allt flöt på bra :-)
Roligt: Filtkantningen blev så bra, speciellt början och slutet, som inte är helt enkelt att få snyggt med kantbandsapparaten

4 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åååhh så fint!!!

fante sa...

Tack :-)

Hello sa...

Åh, det blev jättefint! Hur gör du med början och slutet på en sån här filt?

fante sa...

Tack :-) Jag gör som Gekko: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2009/07/molnfilt.html