1 maj 2012

Ego.

IMG_6570
IMG_6571
Det har varit mycket i april. Jobbmässigt är det den stressigaste månaden. Dessutom fyller storebror år då. Det hade varit bättre om jag mått bättre för fem år sedan så hade han inte behövts tvingas ut i förtid …

Nåja. I dag har jag sytt. Och tänk att jag bloggar om det samma dag! Det blev ett linne till mig själv i Gekkos Edgy dots. Jag valde samma tyg till kanterna och tycker själv att det blev rätt snyggt. Jag har också sytt mycket annat i dag, även om det mesta är halvfärdigt. Så blir det när man "massproducerar" och inte vill byta färg på tråden hela tiden.

Mönster: Avritat av ett HM-linne, storlek 38

Material: Ika syr

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Så fint och smart att rita av befintligt linne!

fante sa...

Tack :-) Jag tycker att det funkar rätt bra att rita av om modellen är enkel. Då vet man ju att det passar :-)

Vecka - Vecka sa...

Vad fin den var! Hur har du annars fått logon där uppe, alltså där man har "fönstret" uppe.

fante sa...

Tack :-) Den där lilla figuren heter "favicon" och jag gjorde så här: http://violettia.blogspot.com/2011/11/favicon-ohjeistus.html