18 oktober 2011

fante virkar också

För att inte tråka ut er med en massa virkinlägg bestämde jag mig för att bunta ihop dem till ett. Alla bilder och alster är kanske inte så fina, men jag dokumenterar ju för mig själv också.

Foton_170511 113

Först ut är en trekantssjal till min syster. Den är virkad med kärleksknutar. Pärlorna kommer från Biltema – man tager vad man haver :-D

Foton_170511 236

Det här är en hög med julklappsfjärilar. Jag är inte ute i god tid. Jag ligger efter med bloggandet ;-) Mönstret finns på nätet, men jag har ingen aning om var, eftersom min dator kraschade och alla bokmärken försvann.

IMG_4267

IMG_4268

Det här kan man nästan kalla ett misslyckat projekt. Jag virkade, vad jag trodde var en fin mössa till lillasyster för ungefär ett år sedan. På den övre bilden ser ni hur väl den togs emot. Nallen fick agera modell och mössan är numera såld till någon som inte är lika kinkig som lillasyster. Garnet är Eskimo och mönstret mitt eget.

IMG_4310

Skam den som ger sig. Nytt garn, ny modell på mössan och glad lillasyster. Mössan blev lite onödigt stor så hon kan ha den än. Eget mönster.

IMG_4951

Mössa med reflex invirkat till mig själv. Jag tror inte att jag gillar den speciellt mycket. Mönster inte eget men ingen aning om var den finns.

IMG_4976

Halskrage till lillasyster. Virkad av två olika garn eftersom det första inte räckte till. Det ena är merinoull har jag för mig. Mönstret inte eget, men länken försvann i kraschen.

IMG_4978

Tovat sittunderlag till dagis. Jag tyckte att det blev för tunt, så jag virkade två och sydde ihop dem. Efter tovningen klippte jag upp sömmen …

IMG_5152

Blombroscher. Mönster någon annans. Vet inte vems.

IMG_5874

Kofta till lillkusinen. Mönster: http://pysselkiisen.blogspot.com/2011/07/nytt-gratismonster-babykofta.html

Juni11 261

Korg till köket, virkad av trikå. Mönster: improviserat

DSC01270

Fler huvud till pappas mätsticka. Min pappa har en sån där mätsticka för barn, men det kom bara två huvud med och han hade fyra barnbarn. Jag fick i uppdrag att virka två huvud, som visade sig vara otroligt svårfotade. I och med lillkusinen måste jag virka ett till :-) Mönster: Mia Bengtsson.

DSC01272

Sköldpadda. Mönster: Mia Bengtsson

DSC01294

Sommar10 197200 001

Två grytlappar till Make. Det är väl bara att konstatera att det där med att brodera på frihand inte är mitt gebit ;-)

2 kommentarer:

kela sa...

åhhh va söta saker! Jag vill verkligen lära mig att virka...det finns ju så mycket fint att göra! kram kram

fante sa...

Tack! Det är egentligen hur lätt som helst. Gå in på http://garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php och kika framför allt på "Tips och hjälp".