18 augusti 2010

Vuxna fordon

IMG_3631

Ni har kanske lagt märke till att jag gjort annat än bloggat i sommar? ;-) Nu är det dags att försöka hinna ifatt igen. För sytt har jag gjort. Och virkat. Och haft en skön sommar :-)

Min storkund hittade ett nytt favorittyg: fordon. Och visst blev det fint? Igen ser tunikan lite märklig ut på en klädhängare ;-)

Mönster: Eget

Material: Mjuka tyger

Tråkigt: Att jag inte hittade den gamla beskrivningen hur man syr ett sprund utan fick ty mig till en ny, och det märktes på antalet minuter som lades ner …

Roligt: Att kunden gillar den och att den har fått många frågor och kommentarer :-)

2 kommentarer:

Hello sa...

Får man tipsa om sin alldeles egna beskrivning på sprundsyning (som utgår från Trollunges om det är den du har använt förr): http://hellosblogg.blogspot.com/2010/06/hur-man-syr-ett-sprund-med-knappning.html

Kul med återkommande beställare! Min flyttar till Tanzania nästa vecka :(

fante sa...

Tack! För det var precis Trollunges jag har använt :-)