30 augusti 2010

Den perfekta sommardräkten

IMG_3966

Den här heldräkten har varit i flitig användning hela sommaren, likaså hennes underbara Småfolk (den med flodhästar). Tunna heldräkter är perfekt när det är varmt och man behöver skyddas från solen.

Det är ju Småfolk-dräkten som jag försökt kopiera här. Den blev väl inte så där jättelyckad den här, men till all tur så är det inget som syns när den är på :-) Men om jag någonsin syr en till så får jag nog rita om hela mönstret och göra det ordentligt ;-)

Mönster: Avritat och förstorat Småfolk, 74 –> 80

Material: Igelkottar från Mjuka tyger

Tråkigt: Att KAM-knapparna lossnar hela tiden. Det var visst något fel på min tång … Nu är den i alla fall uppgraderad till en press, och nu tusan ska knapparna börja sitta fast! :-D

Roligt: Att den går att använda hur bra som helst trots att den ser lite konstig ut utan bebis

3 kommentarer:

Strömming sa...

Supersöt dräkt! Jag har kört på heldräkt till R hela sommaren också, det är så bra Inga glipor och solskydd! Perfekt

kela sa...

Håller med Bodysuits är så fina!!!!

fante sa...

Tack :-)