5 februari 2014

Nytt – på riktigt!

I december bestämde jag mig för att sy en heldräkt till storebror. Förvisso är han redan sex år, men jag tänkte att den kan vara skön att ha hemma. Den ratades. Huvan var för tung så det blev obekvämt.
Efter lite funderingar kom vi fram till att inte sälja den utan att ta bort huvan. Att sprätta bort den tog sin lilla tid. Jag ville inte klippa bort den, eftersom jag visste att halsringningen kommer att vara onödigt stor ändå. Jag sydde dit en brun mudd som var ca 2,5 cm bred. Inte är den lika fin, men kanske han använder den nu.
Mönster: Sy glade klaer till glade barn, storlek 128
Kommentar: Storleken är bra. Det finns att växa i men den går att använda redan. Mudden i benen syns ju inte när den är på. Storebror är 122 cm lång. Passpoal trodde jag var överkurs för mig, men det gick hur bra som helst. Och snyggt blev det!
Material: Turkos velour från DreamNappy för flera år sedan. Bilvelour från Ika syr.  Klävertrikå från Kestovaippakauppa. Passpoal från mammas gömma.

IMG_0573

IMG_0571

IMG_0570

Inga kommentarer: