1 december 2011

Applikationer

Juni11 320

IMG_4359

  • IMG_4376

IMG_5041

Det händer sig att jag får för mig att sy en applikation. Jag borde få för mig det lite oftare, för det är ju så himla snyggt. Och dessutom behöver jag mera träning ;-)

Mönster: Egna till allt, Mumintröjan är storlek 86, Mentatröjan och byxorna 104 och lejontröjan 80, tror jag. Den såldes för över ett år sedan …

Material: Det randiga Hilco-tyget kommer från Kauhava, molnen från Jny, det brun-och-vitrandiga från Pargas och den graå velouren från Ika syr. Lejonet på applikationen kommer från ett tyg designat av Johanna Ahlard.

Note to self: Tråden ska vara samma färg som applikationen. I alla fall så länge som jag inte har satängsöm.

3 kommentarer:

kela sa...

Super fina! Som alltid! Är allt bra med er? kram kram

Linda sa...

snyggt!

fante sa...

Tack :-)