18 oktober 2011

Inget ni kommer att få se ofta: fante stickar

Jag stickar inte. Det är inte min grej. Det finns alldeles för många maskor att hålla reda på, och så är det inte ens kul. Jag har testat på lite olika saker:

Foton_170511 108

En "nuttu" till en lite nyfödd i Etiopien. Jag läste om det på tidningen och bestämde mig för att ge det en chans. Det här plagget var inte speciellt svårt att sticka, men det blev lite enformigt. Och så är det inte kanske det vackraste heller, men jag var mitt inne i min göra-slut-på-alla-garnrester-period.

IMG_4974 (2)

IMG_5013

Juni11 377

Disktrasor. Det enda som är någorlunda kul. Mönster: någon annans, men det finns inte kvar på nätet :-( Och jag kommer nog inte ihåg alla detaljer. Skit.

IMG_5156

Strumpor. Fy. Verkligen inte min grej. Alldeles för petigt och smått. Mönster: svärmors (hon har förresten stickat hälarna). Sockorna ser inte konstiga ut. Jag borde kanske ha fotat ur en annan vinkel ;-)

Inga kommentarer: