2 juni 2010

Knickerspremiär

IMG_3596 IMG_3616

Jag fick en förfrågan om jag kunde sy knickers till tvillingarna A & A. Svårt är det väl inte, men jag hade ju inget mönster så det blev att sy ett par till storebror först. Lite onödigt långa är de kanske, men så håller han ju på att övergå till storlek 104 först nu.

Tvillingarnas passade ungeför lika bra som storebrors. Aningen för långa, men tack vare mudden under knäna så funkar det. Dessutom kan man ju dra ner dem lite om man inte vill att solen ska bränna de små benen. Det finns fördelar och nackdelar med allt :-)

Mönster: LiEmEl:s från grunden, men omgjort. Storlek 104 till storebror och 86 till tvillingarna

Material: Stretchfrotté i bambu till storebror, vanlig stretchfrotté till tvillingarna då jag inte hade tillräckligt med bambu. Mudd från Eurokangas och moln (till elefanterna på rumpan) från Jny

Tråkigt: Att de alla blev lite onödigt långa

Roligt: Jag tycker fortfarande om den nya elefanten.

Inga kommentarer: