5 januari 2009

Elefanttunika i storlek lite större


Det är ju inte ofta jag syr vuxenkläder, men när en bekant gärna ville ha en elefanttunika kunde jag inte motstå ;-) Mönstret är ritat utgående från en tröja som passade bra upptill, men sedan har jag lagt till mera längd (inkl. ärmlängd, den är är 3/4), och så ritade jag om sidosömmarna för att få en tunika. Resultatet blev riktigt lyckat :-) Jag vet att den inte ser mycket ut för världen när den hänger på en för lite klädhängare. Ni får bara tro mig så jag säger att den ser bra ut på :-D

Mönster: Avritat och modifierat
Material: Elefanter och mudd från Jofotex
Tråkigt: Att sprundet inte blev så snyggt, men det var första gången jag gjorde ett ;-) Jag hade mycket hjälp av Trollunges beskrivning. Och så var det lite tråkigt att CP:n gjorde hoppstygn; jag borde ha lärt mig att inte sy över sömmar utan rulla för hand ...
Roligt: Att den blev så bra :-) Och att jag inte behövde göra om något

8 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Hehe.. vad coolt med en tröja i vuxenstorlek :-) Själv är jag lite sugen på att sy en tröja eller linne åt mig själv i landskapstyg.. varför ska bara barnen få ha de här snygga tygerna? ;-)

fante sa...

Precis. Ingen orsak alls :-D Även om jag själv är för feg ;-)

Strömming sa...

tjusigt! har också tänkt sy till mig i just de gröna elefanterna. kul med inspiration!

fante sa...

Tack :-)

Anonym sa...

Häftigt med en vuxentunika i färglatt och mönstrat tyg. Kan verkligen tänka mig att den blir riktigt fin på.

fante sa...

Det känns som att fler borde våga sig på färgglatt och varför inte mönstrat. Jag skulle ju kunna föregå med gott exempel ...

Anonym sa...

Snyggt!
Så roligt också att se vuxenkläder i något av de fina trikåtygerna som omväxling till alla barnkläder!

fante sa...

Tack :-) "Snart" är det dags att blogga om en till :-)