19 september 2008

Förra helgens produktion


Jag ligger visst efter med bloggandet ... Det här sydde jag nämligen för en vecka sedan. M är i behov av mjukisbyxor, och nu då jag har ett mönster som jag tycker om finns det ingen ursäkt ;-) Den här gången blev det ett par i brun velour. Sådana behövs alltid. Jag sydde också en gul elefanttröja då maskinen var trädd i rätt färg (se bilden nedan). Jag vet dock inte om jag ska behålla tröjan eller om det flyttar till Baobab baby.

Byxor
Mönster: LiEmEl, 86
Material: Brun velour (minns inte varifrån), mudd från Eurokangas
Tråkigt: Inget
Roligt: Allt :-)

Tröja
Mönster: Eget, 86
Material: Gula elefanter från Jofotex, mudd från Eurokangas
Tråkigt: Att jag sydde fast mudden med gul tråd, borde ju ha använt brun
Roligt: Tyget


Den här hoodien är en beställning, och dessutom i en storlek som jag vanligtvis inte syr i, så det blev att rita ett nytt mönster. Eller egentligen förstora det jag redan har. Det är bara att konstatera att en huva inte ska placeras så där då man fotar ;-)

Mönster: Eget, 110
Material: Gul velour från Myllymuksut, mudd från Eurokangas
Tråkigt: Att fotot blev så fult
Roligt: Färgen


Det blev också en vintermössa och en halsduk. Halsduken är ett test, men det funkar hur bra som helst.

Mössa
Mönster: Eget
Material: Fleece från Eurokangas, trikå från E-slöjd
Tråkigt: Att den blev för liten
Roligt: Att mönstret blev bra på första försöket

Halsduk
Mönster: Eget
Material: Ugglor från Jofotex, fleece från Eurokangas
Tråkigt: Att knapphålet blev onödigt litet
Roligt: Att den funkar så bra, det känns bra att inte behöva knyta och så får man upp den lätt

5 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefina grejer! =)

Strömming sa...

åh vad mycket fint du sytt!!! :D Mössan ser superfin ut!!! Gillar mönstret!

Anonym sa...

Vilken rolig, och fin mössa. Synd att det inte passar. Och sen undrar jag HUR ska man egentligen lägga huvor så de ser snygga ut på bild. Nu syr jag inte så ofta plagg med huvor men de få gånger jag gjort det har det blivit ungefär som bilden på den gula hoodien.

kela sa...

kikar in och beundrar allt fint du sytt :-D Hua va duktig du är :-D

Är allt bra annars då med dig och familjen?

kram kram Kela81

fante sa...

Tack alla :-)