15 augusti 2008

2 x muddisar


M:s byxförråd börjar bli rätt litet. Han växer tydligen ;-) Vad är då bättre än att testa sig fram till ett bra mönster? Hittills har jag använt mig av (Ottobre), men jag är inte alls nöjd med det mönstret, så jag gjorde om det.

De gröna byxorna sydda enligt Ottobre till punkt och pricka, storlek 80. M drunknar i dem trots att köpis-74:or börjar bli för små. Så jag ritade om mönstret drastiskt; det enda som är kvar av det ursprungliga är det raka benslutet :-o De här byxorna sitter superbra :-) Tyvärr är inte mudden så bra som jag skille önska, men byxorna hålls uppe. Jag tycker egentligen inte om muddbyxor med muddar i annan färg, eftersom de blir så mycket mera svårkombinerade då, men mina bruna mudd var alldeles för mörk för det här bruna tyget, och det är ju inte fint.

Gröna
Mönster: Ottobre, storlek 80 (men i byxorna sydde jag i 86 ...)
Material: Underbar grön velour från Eurokangas, mudd från Linnan Pala
Tråkigt: Att mudden är rätt slapp
Roligt: Den härliga färgen

Bruna
Mönster: Eget, storlek 80
Material: Brun trikå från JNYdesign, Hilcomudd från Pikku-Aurinko
Tråkigt: Att jag inte hade matchande brun mudd
Roligt: Att mönstret blev så bra

Inga kommentarer: