6 april 2008

Retrobyxor


Inspirerad av Kokalal har jag sytt de här byxorna. Förvisso är hennes mycket finare, men kanske de här sitter bra på sonen. Allt är klart utom längden på knytbanden. De klipper jag av när sonen har provat byxorna. Nu när byxorna är klara ser jag att det finns en del förbättringar som kunde göras, men kanske det är bäst att se hur de sitter på först ;-)

Mönster: Eget, inspiration: Kokalal, storlek 74/80
Material: Randig velour från Eurokangas, kantband från E-slöjd
Tråkigt: Att sonen inte är hemma så jag får se hur de sitter på
Roligt: Att det gick så snabbt :-o
Maskinval: Alla synliga sömmar med tvillingnål, resten med overlock

4 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Åååh, vad fina!! Tycker du ska vara supernöjd med dessa och färgerna var ju kanon.
Har de mycket fint på Eurokangas?

fante sa...

Tack :-) Eurokangas har ett suveränt utbud vad gäller gardiner. Vad gäller tyger till kläder så är de okej. Det finns en del fleece, trikåer (tunna) och lite velour. För tillfället har de stjärnvelour och randig velour. Frottéutbudet är helt okej, likaså lakanstygutbudet ;-) Det beror ju helt på vad man tycker om :-D

kela sa...

jisses vilka fina :-D du är så duktig på att sy! Själv klarar jag inte en raksöm på gardiner...kör med sånna där strykband istället ;-)

kram kela

fante sa...

kela: Tack :-) Jag förstår att du inte klarar att sy en raksöm på gardiner - det är ju så fruktansvärt tråkigt att man somnar :-o ;-) Men du gör ju jättefina LO:n i stället :-)