16 juni 2012

Älvtröjor

IMG_6670
IMG_6671
Ett par tröjor i det underbart mjuka tyget Fairy. Jag försöker att låta bli att tänka på diskmedel då jag ser namnet, men det är lite svårt ;-) Yes hette Fairy tidigare i Finland.

Båda tröjorna är i storlek 92 och till salu. Mejla mig på fantesyr snabel-a gmail.com om du är intresserad. Den ena har röda ärmar medan den andra har rött fram- och bakstycke. Framstycket har en applikation i form av ett hjärta och bakstycket har en band med stjärnor för att täcka ett misstag … Jag fattar inte hur det gick till men när jag skulle börja sy tröjan märkte jag att en tredjedel av bakstycket var uppklippt i MB-sömmen. Den enda förklaringen jag kommer på är att jag har klippt upp det själv för länge sedan då jag klippte till kantband i spiral och sedan bara inte märkte det så jag skulle klippa ut bakstycket. Man kan ju aldrig vara helt säker på vad barnen hittar på, men mina barn klipper inte så där rakt än ;-)

Fairy-tyget kommer från Ika syr, och den röda interlocken någonstans ifrån. Jag har ingen aning. Kanske Jofotex? Hur som helst var den jättetunn och bra men nu är den slut …

Inga kommentarer: